//
you're reading...
Marketing

GOOGLE ADWORDS – QUALITY SCORE

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

Bài viết này tôi gửi tới bạn 1 số thông tin và clip về khái niệm Quality Score – Điểm chất lượng trong Google Adwords.

Khi quảng cáo trả tiền cho Google, điều bạn quan tâm là làm sao để có giá cho mỗi click là thấp nhất & xuất hiện ở vị trí tốt nhất (trên cùng thì càng tốt).

Google Adwords sử dụng thông số QS để sắp xếp thứ tự và quy định mức giá của từng quảng cáo.

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

QS quyết định: chi phí 1 click và vị trí quảng cáo

Ad Rank (Postion) = Keyword Bid * Quality Score

Ad Rank càng lớn thì vị trí hiển thị càng tốt.

Quảng cáo có Ad Rank lớn nhất thì sẽ được vị trí 1.

– The higher the Quality Score

The lower your costs

The better your Ad position

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

IAMBAPRANG-GOOGLEADWORD-QUALITYSCORE

QS được tính thường xuyên, mỗi khi keyword được tìm kiếm.

QS phụ thuộc vào:

1/ Historical CTR (tỷ lệ click – Click Through Rate = Clicks / Impressions)

2/ Account History

3/ Relevence of Keywords and Ad text

4/ The quality of Landing Page.

THAM KHẢO THÊM: http://getlocalsearchmarketing.com/how-to-improve-google-adwords-quality-score/

Advertisements

About iambaprang

Bap Rang's house

Discussion

No comments yet.

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s